איך לפתח את כוח הרצון

תשומת לב, כוח סיבולת, התגברות על סלידה, סלידה וגירויים, איתנות בסבל, טאפאס (הקמצנות כמו עמידה על רגל אחת, ישיבה בשמש החמה) או עמידה במים קרים בחורף נוקב, הרמת ידיים מעל ושומרות באותה תנוחה למשך שעה, צום, סבלנות, שליטה במזג, סובלנות, רחמים, כוח מנטאלי של סיבולת, תקיפות בעמידה בסכנה, כוח התנגדות או התקפה, סאטיאגרה, ניהול יומן יומי – הכל סלול א דרך ארוכה בפיתוח הרצון. צריך לשמוע בסבלנות דברי אחרים למרות שהם לא מעניינים ומקסימים. הוא לא צריך להתעצבן ולעצבן. שמיעה של מטופל מפתחת רצון וכובשת את ליבם של אחרים. צריך לעשות פעולות או משימות שאינן מעניינות. זה גם מפתח את כוח הרצון. הפעולות שאינן מעניינות יהפכו למעניינות לאחר מתישהו.

במאמר שפורסם לא מזמן על שירותו הצבאי של מר עופר בר יהודה באתר ישראל היום ישנה התייחסות מאוד מעניינת לכוחו של הרצון בהיבטים פראקטיים כמו גם בעיתות חירום, למשל מלחמה.

לעולם אל תתלונן על סביבות רעות. צור עולם נפשי משלך בכל מקום שאתה נשאר ובכל מקום שאתה הולך. יש כמה קשיים וחסרונות בכל מקום שאתה הולך. אם השכל משלה אותך, בכל רגע ובכל צעד, נסו להתגבר על המכשולים והקשיים באמצעים מתאימים. אל תנסה לברוח מסביבות רעות ולא טובות. אלוהים שם אותך שם כדי לגרום לך לגדול במהירות.

 

בספרו של עופר בר יהודה ציונות על רגל וחצי המסר החשוב שמועבר הוא שאם אתה מקבל כל מיני נוחיות במקום, אתה לא תתחזק. המוח שלך יהיה מבולבל במקום חדש כאשר אתה לא יכול לקבל את הנוחות האלה. לכן, נצלו את כל המקומות בצורה הטובה ביותר. לעולם אל תתלונן על סביבה וסביבות. חי בעולם הנפשי שלך. שום דבר לא יכול להרגיז את דעתך. תמצאו את ראגה-דבשה אפילו באזורים המושלגים הנצחיים של הרי ההימלאיה, ליד גנגוטרי. אתה לא יכול לקבל מקום אידיאלי וסביבה אידיאלית בכל חלק של העולם. קשמיר מאוד מגניב; הנוף קסום מאוד; אבל Pissus (חרקים קטנים כמו פרעושים) מטרידים אותך בלילה; אתה לא יכול לישון. ורנאסי היא מרכז ללימוד סנסקריט, אך ידועה לשמצה ברוחות חמות בקיץ. אוטרקאסי בהרי ההימלאיה יפה, אבל אי אפשר להשיג שם ירקות או פירות; הקור כל כך נושך בחורף. העולם הזה הוא מישור יחסי של טוב ורע. זכור את הנקודה הזו בכל עת. נסו לחיות באושר בכל מקום, בכל תנאי. אתה תהפוך לאישיות חזקה ודינמית. זהו סוד גדול. שמור את זה בכיס שלך ופתח את הנעילה של האזורים האליסיים, המחוזות הרוחניים ומשכן האלמותי. אתה יכול להשיג הצלחה גדולה בכל עסק. אתה יכול לכבוש כל קושי.

 

תרגול הריכוז עוזר מאוד לחיזוק הרצון. אתה חייב להיות בעל הבנה מושכלת של הרגלי המוח – איך הוא נודד וכיצד הוא פועל. עליכם להכיר שיטות קלות ויעילות לשלוט בשוטטות הנפש. התרגול של תרבות-מחשבה, תרגול ריכוז, תרגול תרבות-זיכרון, כולם נושאים בעלי ברית. כל אלה הם לעזר עצום בתרגול של תרבות הרצון. אתה לא יכול לשרטט קו תיחום כדי לציין היכן מסתיים התרגול של ריכוז או תרבות-זיכרון ומתחיל התרגול של תרבות-רצון. אין כלל קשיח ומהיר. לפרטים נוספים על תרגול הריכוז, אנא עיין במאמר "שליטה בשיטוט תודעתי".

 

מר גלדסטון ומר בלפור יכלו לישון עמוק ברגע שהם הלכו לישון רק מתוך רצון. היה להם רצון כל כך חזק. אפילו למהטמה גנדי היה את הנוהג הזה. הם יכלו לקום בבוקר בכל שעה שהם רוצים, עד לרגע. הם כל כך אימנו את תת המודע שלהם. התת מודע היה משרתם הצייתן. זה יעיר אותם ממש בשנייה. כל אחד מכם צריך לפתח את ההרגל הזה באמצעות רצון ולהיות גנדי, גלדסטון או בלפור. בדרך כלל, הרוב המכריע של האנשים פשוט מתגלגלים במיטתם במשך שעות יחד ואינם ישנים שינה טובה אפילו במשך חצי שעה. איכות השינה, ולא הכמות, היא שנותנת רענון. שינה תקינה אפילו לשעה מספיקה כדי לרענן את הגוף ולהחיות את הנפש. ברגע שאתה הולך לישון, פשוט הרגיע את המוח ותן את ההצעה, "אני אשן טוב עכשיו." אל תחשוב על שום דבר. לנפוליאון היה הרגל כזה. אפילו כשהבגל נושף והתופים היכו בשדה הקרב, הוא היה נוחר. תת המודע שלו היה מעיר אותו ממש בשנייה שהוא רוצה לקום. בראש קריר, נפוליאון היה נראה כמו אריה בשדה הקרב. צריך לאמן את עצמו לישון במכוניות רצות, ברכבות, ובתנועה במטוסים, אפילו בתנוחת ישיבה. תרגול זה הוא לעזר עצום עבור רופאים עסוקים, עורכי דין ואנשי עסקים, שצריכים לעשות עבודה עצומה מדי יום והרבה מאוד נסיעות. החיים הפכו להיות כל כך מורכבים בימינו שאנשים עסוקים לא מוצאים זמן לישון מספיק.

בכל פעם שהם מוצאים קצת פנאי, אפילו לחמש דקות, הם צריכים לעצום עיניים בכל מקום וללכת לישון לזמן קצר. זה ייתן מנוחה נהדרת. הם יכולים להמשיך בפעילות נוספת שלהם. סוג זה של תרגול הוא ברכה לאנשים עסוקים. העצבים שלהם נמצאים במתח ולחץ גדולים. על ידי הרפיה מדי פעם, הם יכלו לרענן את עצמם ולשמור על כושר לפעילויות נוספות. אדם צריך להיות מסוגל לישון על הרציפים של תחנות הרכבת Howrah או Bombay כאשר רכבות נעות כל הזמן. זהו תרגול נפלא שנותן כוח עצום.

ד"ר אנני בסנט נהגה לכתוב טורי מערכת כשהיא נעה במכוניות. יש כמה רופאים עסוקים שקוראים עיתונים גם כשהם בארונות המים. הם שומרים על מוחם עסוק לחלוטין. התרגול של שמירה על המוח העסוק במלואו הוא השיטות הטובות ביותר לשמירה על ברהמצ'ריה פיזית ונפשית. מי שרוצה להפוך לאישיות או לילדי פלא מגנטיים ודינמיים צריכים לנצל כל שנייה על הצד הטוב ביותר וצריך לנסות לצמוח נפשית, מוסרית ורוחנית, כל שנייה. על רכילות סרק צריך לוותר לחלוטין. כל אחד מאיתנו צריך להבין את ערכו של זמן. הרצון חייב להפוך לדינמי אם מישהו מנצל את הזמן שלו בצורה רווחית מאוד. יישום ועקשנות, עניין ותשומת לב, סבלנות והתמדה, אמונה והסתמכות עצמית, יכולים להפוך את האדם לדמות עולם נפלאה.

יכולת ורצון

תצטרך ליישם את רצונך בהתאם ליכולת שלך. אחרת, הרצון שלך מתדרדר. אתה תהיה מיואש. זו נקודה אחת חשובה. ערכו תוכנית עבודה או שגרת יומיום, בהתאם ליכולת שלכם, וראו שהיא מתבצעת מדי יום. שמור רק כמה פריטים. אם אתה שומר מספר פריטים שלא ניתן לבצע ביום, שהם מעבר ליכולת שלך, העניין שלך יתמעט לאט וההתלהבות שלך תרד בהדרגה. האנרגיה שלך תתפזר ותתפזר. אתה תקבל מוח. כל מה שאתה רוצה לעשות מדי יום חייב להתבצע עד עצם המכתב. רצה נמברקה אחריה שלא יעבור השמש מעבר לעץ הנים שהיה לפני ביתו; זה קרה בדיוק. נלאיני רצה שלא יהיה שחר; זה קרה בהתאם. לאנשים האלה היה כוח רצון חזק. אם גם אתה 'תאהב' את זה בהתחלה, כשאתה ניאופיט, כשפיתחת את הרצון שלך במידה מאוד קטנה, אתה לא יכול להצליח.

 

חשיבה רבה מדי היא מכשול בביצוע הצוואה. זה מביא לבלבול, חוסר סבלנות וסחבת. יש רפיון בכוח הרצון. ההזדמנות תחמוק. אתה יכול להסס להוציא את הדבר לפועל. תחשוב על מתישהו נכון ואז תחליט. ברגע שפתרת, עליך 'תעשה' מיד. אסור שיהיה עיכוב מיותר. לפעמים אתה 'תעשה' ולא תצליח. זה נובע מחוסר חשיבה נכונה והרגשה נכונה. אתה חייב לחשוב נכון ובו בזמן להרגיש נכון. אז ה'רצון' צפוי להצליח. הרגשה נכונה צריכה תמיד ללוות חשיבה נכונה.

 

רצון ורצון

 

הרצון האלוהי הוא כל יכול. אלוהים ירצה, והכל נוצר ברגע השני. האדם רוצה, אבל לוקח זמן רב להשגת דבר או התממשות האובייקט הרצוי, שכן רצונו חלש. האדם חושב, רוצה, ולאט לאט משיג את החפצים הרצויים לאחר זמן מה. האדם גם יוצר. אם רצונו טהור וחזק, גם האדם מקבל את החפצים כהרף עין. משאלה גרידא לא תספיק להשגת הדבר הרצוי. תצטרך להוסיף לזה מטרה מוגדרת. משאלה או תשוקה הם אדווה קטנה באגם התודעה, אבל 'רצון' הוא הכוח שמוציא לפועל את הרצונות. רצון הוא רצון. זה הכוח של בחירה או קביעה.

 

רצון ורצון הם דברים שונים לגמרי. 'רצון' הוא כמיהה לנכסים מסוימים, בעוד ש'רצון' הוא כוח הנחישות (סנקלפה) ללא כל מניע כלשהו ליהנות מכלום. הרצון הוא וסאנה הנוגע לנפש; הרצון הוא איצ'ה, שזהה לחוק ומאפיין את התודעה האוניברסלית העצמי. 'רצון' ה' ו'חוקו' של אלוהים הם אותו הדבר.

 

כאשר ה'עצמי' קובע את הפעילות, לא מושפע ממשיכה או רתיעה כלפי אובייקטים מסביב, ה'רצון' בא לידי ביטוי. כאשר אטרקציות או דחיות חיצוניות קובעות את הפעילות והאדם נמשך לכאן ולכאן על ידי אלה, חירש לקול העצמי, לא מודע לשליט הפנימי, אזי הרצון נראה.

 

רצון חופשי

 

על האדם ללמוד להפריד את עצמו מכלי הרכב שבהם הוא חפץ, חושב ופועל, להכיר אותם כחלק מהלא-עצמי, כחומר חיצוני לחיים. כך, האנרגיה שיצאה אל האובייקטים ברצונות הנמוכים הופכת לרצונות הגבוהים, המודרכים על ידי הנפש, ומוכנה להתמרה ל'רצון'.

 

כשהמוח הנמוך מגיח אל הגבוה, והגבוה אל החוכמה, מתגלה היבט ה'רצון' הטהור ככוחה של הרוח, בהגדרה עצמית, בשליטה עצמית, בהרמוניה מושלמת עם הרצון העליון, וכן לכן בחינם. אז רק כל הקשרים נשברים והרוח אינה מוגבלת על ידי שום דבר מחוץ לעצמה. אז ואז לבד אפשר לומר שה'רצון' הוא חופשי.